dachy okna Bud24 przetargi dekarze forum kontakt


Budowlanka w e-commerce?

Internetowa sprzeda w natarciu.

Sklepów internetowych przybywa jak grzybów po deszczu, Polacy przyzwyczajaj si do zakupów dokonywanych przez Internet, nie ulega wtpliwoci, e oprócz tradycyjnego punktu sprzeday opaca si mie sklep e-commerce. Jednak czy wszystkie brane maj szans na boom w tym zakresie?

Oszczdno czasu i ogromne moliwoci wyboru i porównania cen powoduj, e klienci coraz chtniej korzystaj z ofert sklepów internetowych. Strach Polaków przed nowoci i moliwymi naduyciami zdecydowanie zmala i w ofercie e-commerce pojawiaj si coraz to nowe asortymenty towarów. Jest to rynek bardzo dynamiczny i mona by rzec – nieograniczony, dlatego wart zbadania. Nie wszystkie brane doczekay si szczegóowych analiz pod ktem e-commerce, dotyczy to równie rynku budowlanego. W zwizku z tym agencja badawcza ASM – Centrum Bada i Analiz Rynku Sp. z o.o., która posiada niekwestionowan pozycj lidera na rynku bada ww. sektora, stworzya pierwszy w Polsce, unikalny raport E-COMMERCE W BUDOWNICTWIE, opierajcy si zarówno na danych wtórnych jak i pierwotnych. Zatem, jak wyglda internetowa sprzeda produktów z brany budowlanej?

 Aby sprawdzi e-rynek sektora specjalici ASM poddali badaniu 150 sklepów internetowych zarejestrowanych w przewodniku kupujcych on-line www.sklepy24.pl. W ramach przewodnika on-line w badaniu poddano nastpujce obszary, wchodzce w skad kategorii – Dom i Ogród:
  • Dekoracje i wyposaenie
  • Materiay budowlane
  • Meble
  • Narzdzia
  • Wyposaenie pozostae

Okazuje si, e w kategorii Dom i Ogród dominuj firmy specjalizujce si w sprzeday elementów wyposaenia i dekoracyjnych. Przedsibiorstwa z tej brany stanowi 39% wszystkich sklepów internetowych w kategorii. Nastpne miejsce w kolejnoci aktywnych na portalu firm zajmuj te, których sprzeda obejmuje materiay budowlane (14%). Najmniej licznie sprzedawane przez Internet s ogrody letnie i zimowe (4%). Jednake naley zaznaczy, i ich mniejszy udzia moe wynika z niewielkiej ogólnej liczby firm dziaajcych na rynku.





ródo: ASM na podstawie sklepy24.pl

Jeli chodzi o szczegóowy asortyment produktów oferowanych w serwisie w kategorii Dom i Ogród to okazuje si, e dominuj artykuy owietleniowe i elektryczne (32%), meble (26%), ceramika sanitarna i armatura (24%) oraz artykuy dekoracyjne ceramiczne (21%) i tekstylne (20%). Podstawowe artykuy budowlane s mniej popularne w e-sklepach – np. chemi budowlan ma w ofercie tylko 8% firm a materiay wznoszeniowe 4%.

Rodzaj asortymentu na portalu sklepy24 w kategorii „Dom i Ogród” (N=1 517)




Mona by wnioskowa, e klient polski jeszcze koncentruje si na kupnie detalicznym w e-commerce. Sprzeda hurtowa jest na razie mniej popularna.

Wygoda dokonywania zakupów to z kolei czynnik znacznie zwikszajcy konkurencyjno sklepów e-commerce. Badacze ASM sprawdzili jako obsugi klienta w sklepach internetowych i wyniki bada s obiecujce dla rozwoju tej dziedziny handlu. Obiektywno jest wynikiem odpowiedniego konstruowania kwestionariuszy uywanych w tym badaniu: zawieraj pytania o fakty, na które zazwyczaj odpowiedzie mona tak lub nie - Tajemniczym Klientom nie pozostawia si miejsca na subiektywne interpretacje opisywanych zdarze. Na potrzeby badania zastosowano technik MYSTERY E-MAIL, która jest jedn z najlepszych metod badania poziomu obsugi klientów, poniewa nie bada opinii czy deklaracji na temat hipotetycznych sytuacji, tylko relacjonuje przebieg prawdziwych dowiadcze klientów w wybranych punktach sprzeday, w tym przypadku – sklepach internetowych. W odrónieniu od bada satysfakcji klienta koncentrujcych si na subiektywnych ocenach i odczuciach jest to w peni obiektywna metoda oceny procesu obsugi klienta. Realizacja badania odbywaa si midzy 27 lutego 2011 a 1 marca 2011 roku. E-maile do sklepów internetowych wysyano równie w trakcie weekendu.

Przeprowadzone przez ASM badania tajemniczego klienta wskazuj, i znaczca cz badanych sklepów stara si udziela odpowiedzi zainteresowanym bardzo szybko – to znaczy w cigu 30 minut od otrzymania maila. Taki czas reakcji na zapytania klientów wskazuje 28,3% sklepów internetowych.

Bardzo istotny jest fakt, i badane sklepy udzielaj odpowiedzi gównie w cigu 24 godzin od momentu otrzymania zapytania.

Warto równie zwróci uwag na to, i realizacja badania trwaa od 27.02.2011 do 01.03.2011, a wikszo odpowiedzi odesanych w czasie duszym ni 24 godziny pochodzi od tych sklepów, do których zapytanie wysano w weekend (17,3%). Jednak czas reakcji wynosi od 25 do 53 godzin. Najduszy czas reakcji miay natomiast te sklepy, do których maile wysano w pitek – ponad 66 godzin.

Z pewnoci popularno sklepów internetowych bdzie nadal rosa, zatem mona wnioskowa, e zwikszy si i liczba punktów oferujcych produkty z brany budowlanej. Aby nie da si konkurencji warto wic skorzysta z analiz eksperckich w tym zakresie. Dlaczego warto mie sklep, co warto sprzedawa, co powinno si na stronie e-sklepu znale, wg jakich filtrów pod wzgldem marki i ceny konsumenci wyszukuj produkty? Te informacje midzy innymi znajduj si w raporcie ASM E-COMMERCE W BUDOWNICTWIE.

Zapraszamy do zapoznania si z wynikami bada.

ródo: ASM
Opracowanie: Redakcja

01-08-2011



KOMENTARZE
Dodaj swj komentarz

Nick:

Wpisz kod z obrazka:

Kod nieczytelny?
2015-09-08 09:11:04 | ~linmu

prada belts


louis vuitton travel bag


louis vuitotn speedy


gucci bags


coach diaper bag


prada backpack


longchamp le pliage medium


michael kors black handbags


burberry crossbody bag


mcm handbags


louis vuitton zippy wallet


gucci outlet online


burberry store


michael kors outlet store


michael kors hamilton tote


burberry men's wallet


burberry shoes


coach sunglasses


burberry handbags


prada clutch


discount michael kors


coach bags


coach diaper bags


burberry men


louis vuitton watllets


prada outlet online


chanel outlet


hermes purses


coach purses


cheap michael kors handbags


hermes birkin price


gucci crossbody bag


gucci diaper bag


michael kors purses


burberry sale


vintage chanel bags


coach handbags


prada outlet


prada purses


prada messenger bag


mcm duffle bag


louis vuitotn speedy


burberry for men


coach crossbody bags


prada handbags


louis vuitton diaper bag


chanel tote


michael kors tote bags


cheap michael kors purses


louis vuitton messenger bag


burberry tote


coach backpack


prada tote


burberry backpack


louis vuitton neverfull mm


gucci outlet


chanel handbags


mcm clutch


louis vuitton artsy


gucci sunglasses for women


coach outlet


michael kors black purse


michael kors hobo bag


michael kors outlet store


coach tote bags


coach hobo bag


michael kors cluthch


michael kors crossbody


burberry outlet


burberry bags


chanel outlet


mcm tote bag


michael kors tote


louis vuitton shoulder bag


cheap louis vuitton purses


gucci backpack


chanel wallet on a chain


burberry


louis vuitton duffle bag


chanel clutch bag


chanel diaper bag


hermes bags


gucci luggage


chanel purses


hermes belt


michael kors handbags outlet


michael kors bags on sale


gucci handbags outlet


louis vuitton shoes men


burberry outlet online


louis vuitton tote bag


coach outlet online


black chanel bag


coach factory outlet online


hermes birkin


louis vuitton monogram


cheap gucci belts


burberry handbags


chanel wallet


longchamp backpack


chanel bags outlet


louis vuitton artsy


burberry wallet


burberry belts


coach online outlet


louis vuitton eva clutch


gucci clutch


louis vuitton wallet for women


michael kors factory outlet


coach outlet store online


coach outlet


louis vuitton handbags on sale


louis vuitton alma bag


chanel clutch


chanel flap bag


cheap coach purses


mcm backpack


coach purse outlet


michael kors purses outlet


burberry purses


longchamp sale


coach crossbody


longchamp tote


gucci loafers men


gucci purses


mcm bag


coach handbags sale


burberry purses


coach shoulder bags


coach bags on sale


mcm purses


gucci handbags


chanel crossbody


burberry crossbody


chanel bags


louis vuitotn speedy


chanel tote bag


prada bags


louis vuitton belt


prada handbags sale


mcm bags


louis vuitton belts


coach purses


gucci bag


coach wallets


louis vuitton damier


burberry handbag


coach outlet store


mcm tote


longchamp outlet


coach factory outlet


prada crossbody bags


burberry bags on sale


coach messenger bag


michael kors handbags on sale


louis vuitton neverfull


prada-crossbody


chanel bags prices


hermes handbags


burberry belt


longchamp bags


birkin bag hermes


chanel classic flap bag


prada loafers


gucci handbags


michael kors satchel


coach purses on sale


burberry wallets


coach handbags outlet


longchamp le pliage large tote


burberry diaper bag


louis vuitton purses


burberry bags






PARTNERZY

   

|   O nas   |   Reklama   |   Kontakt   |   Dla producentw   |   Forum  
|   Nota prawna   |   Program partnerski dla hurtowni   |
|   Wpisz si do bazy firm budowlanych   |   Wpisz si do bazy firm handlowych   |
RST Supported by

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Dowiedz się więcej.. zamknij