dachy okna Bud24 przetargi dekarze forum kontakt


Nastroje w brany wykonawczej 2011



Kobiety a brana budowlana



Ekspertki SILKA YTONG o pracy i kobietach w „mskim wiecie” budowy domu


Kobiety coraz lepiej radz sobie w dziedzinach zdominowanych do tej pory przez mczyzn. Ten trend jest zauwaalny take w brany budowlanej. Kobiety aktywizuj si szczególnie jako specjalistki w brany projektowej i jako ekspertki budowy. Panie interesuj si procesem budowania domu, co wicej s dobrze zorientowane w dostpnych na rynku materiaach i rozwizaniach technologicznych. Potwierdzaj to zarówno wyniki badania poziomu wiadomoci, wiedzy oraz zaangaowania kobiet w budow domu przeprowadzone na zlecenie marek SILKA i YTONG, jak i same ekspertki budowy.

Kobieta w brany budowlanej

Odpowiedzialne, zdecydowane i wiadome swoich celów – coraz czciej tak postrzegane s kobiety na rynku pracy, szczególnie te, które wybray tak zwane „mskie brane”. W sektorze budownictwa panie take coraz bardziej daj o sobie zna, chocia napotykaj pewne ograniczenia.

W administracji i sektorach doradczych zwizanych z budownictwem pracuje bardzo duo kobiet, natomiast w pozostaych dziecinach ich liczba jest mniejsza. Kobietom, mimo e s zorganizowane, sumienne, punktualne i maj du wiedz techniczn, trudniej ni mczyznom jest dziaa w firmach wykonawczych – twierdzi Anna Stelmach z Pracowni Projektowej Arco z Nowej Rudy, ekspertka budowy SILKA YTONG.

Wie si to z koniecznoci pogodzenia ycia rodzinnego i obowizków domowych z zawodem wymagajcym duego zaangaowania, a wic przede wszystkim dyspozycyjnoci i mobilnoci – dodaje Anna Stelmach.

– Kiedy w sektorze budownictwa kobiety nie mogy gra pierwszoplanowych ról. Obecnie podziay wynikajce z rónic pci si zacieraj, a kobieta staje si takim samym partnerem do rozmowy, jak mczyzna – optymistycznie podsumowuje Boena Czarnecka z Pracowni Projektowej Piramida z Krapkowic, ekspertka budowy SILKA YTONG.

Wskanikiem zmian, jakie dokonay si w tym obszarze jest take, zdecydowanie wiksze ni dawniej, „praktyczne” zaangaowanie kobiet w budow domu. Wedug badania pt. Polka na budowie przeprowadzonego przez instytut Homo Homini na zlecenie marek SILKA i YTONG, dwie trzecie (67 proc.) respondentek deklaruje, e bdzie odwiedza lub odwiedzaa budow swojego domu codziennie.







Strona: 1/4
1   2   3   4

KOMENTARZE
Dodaj swj komentarz

Nick:

Wpisz kod z obrazka:

Kod nieczytelny?
Aktualnie brak komentarzy




PARTNERZY

   

|   O nas   |   Reklama   |   Kontakt   |   Dla producentw   |   Forum  
|   Nota prawna   |   Program partnerski dla hurtowni   |
|   Wpisz si do bazy firm budowlanych   |   Wpisz si do bazy firm handlowych   |
RST Supported by

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Dowiedz się więcej.. zamknij