dachy okna Bud24 przetargi dekarze forum kontakt


Nastroje w brany wykonawczej 2011



Tendencje w budownictwie mieszkaniowym



Dobry zakup – podejmujc decyzj chcemy by pewni, e dokonalimy optymalnego wyboru, który najlepiej speni nasze oczekiwania. Inaczej podchodzimy do zakupu w zalenoci od przeznaczenia produktu, jego iloci, dostpnoci czy podanych przez nas parametrów. Poznanie procesów zakupowych w poszczególnych kategoriach produktów jest kluczowe dla producentów gdy na tej podstawie mona kreowa skuteczniejsze strategie marketingowe.

Szczególn grup produktów w sektorze budowlanym s materiay suce do wnoszenia cian.

Planujc strategi sprzeday naley tu wzi pod uwag takie aspekty jak hurtowe iloci, które nabywaj inwestorzy oraz sam trwao inwestycji, gdy zakupu inwestor dokonuje na lata. Zatem sam punkt sprzeday, jak i logistyka maj tu znaczenie.

W marcu 2011 r. instytut badawczy ASM – Centrum Bada i Analiz Rynku przeprowadzi wród 300 firm wykonawczych z caej Polski cz badanie MATERIAY WZNOSZENIOWE - STAN OBECNY I PERSPEKTYWY ROZWOJU DO ROKU 2012. Wywiady, które zostay przeprowadzone na grupie fachowców zajmujcych si wznoszeniem budynków suyy gównie okreleniu: struktury zastosowania poszczególnych materiaów wznoszeniowych (ceramika, beton komórkowy, silikaty i inne) w danym typie budownictwa mieszkaniowego (jednorodzinne i wielorodzinne). Ale równie dostarczyy informacji m.in. na temat wielkoci rynku materiaów wznoszeniowych, popularnoci i wykorzystania poszczególnych marek oraz zwyczajów zakupowych wykonawców.


Diagnozujc sytuacj wród badanej grupy wykonawców analitycy ASM ustalili, i wikszo z nich (57%) dokonywaa zakupu materiaów wznoszeniowych na potrzeby zlecenia. Pozostaa cz nie miaa stycznoci bezporednio z zakupami produktów budowlanych, poniewa zajmowa si tym bezporednio inwestor, bd porednik.

Z pewnoci liczy si tu wygoda logistyczna, gdy transport duej iloci towaru stoi wtedy po stronie firmy wykonawczej, dowiadczenie te nie jest tu bez znaczenia. Biorc pod uwag, e to firmy wykonawcze najczciej kupuj na potrzeby inwestycji materiay budowlane mona wnioskowa, e korzystaj oni ze sprawdzonych i dostpnych róde.

Okazao si, e badani wykonawcy robót ogólnobudowlanych w zdecydowanej wikszoci (86,0%) nabywaj materiay wznoszeniowe w hurtowni/skadzie budowlanym. Z kolei blisko co 5 wykonawca (17,5%) dokonuje zakupu bezporednio od producenta. Do mao popularnych miejsc zakupów produktów do wznoszenia cian mona zaliczy: hipermarkety DIY (3,5%), tartaki (2,3%), sklepy internetowe (0,6%), poza granicami kraju (0,6%) oraz zakupy przez porednika (0,6%).


Chocia mona przyj zaoenie, e siedziba producenta stanowi ródo produktów o najlepszej cenie to skady/hurtownie s punktami dostpniejszym logistycznie, przypuszczalnie z tego powodu zdecydowana wikszo zakupów jest w nich dokonywana. A poniewa wykonawca na ogó przywizuje si do konkretnej marki, poleca j inwestorowi. Mona wic stwierdzi, e w 57 przypadkach na 100 wpyw inwestora na wybór konkretnej marki jest w pewnym sensie podporzdkowany firmie wykonawczej. Zatem strategie marketingowe w duym stopniu powinny by zorientowane na wykonawc.

Zapraszamy do zapoznania si z pen informacj o materiaach wznoszeniowych i wynikami bada.

ródo:  ASM – Centrum Bada i Analiz Rynku
Opracowanie: Redakcja

5-05-2011







KOMENTARZE
Dodaj swj komentarz

Nick:

Wpisz kod z obrazka:

Kod nieczytelny?
Aktualnie brak komentarzy




PARTNERZY

   

|   O nas   |   Reklama   |   Kontakt   |   Dla producentw   |   Forum  
|   Nota prawna   |   Program partnerski dla hurtowni   |
|   Wpisz si do bazy firm budowlanych   |   Wpisz si do bazy firm handlowych   |
RST Supported by

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Dowiedz się więcej.. zamknij