dachy okna Bud24 przetargi dekarze forum kontakt


Nastroje w brany wykonawczej 2011



Budowlanka w e-commerce?



Internetowa sprzeda w natarciu.

Sklepów internetowych przybywa jak grzybów po deszczu, Polacy przyzwyczajaj si do zakupów dokonywanych przez Internet, nie ulega wtpliwoci, e oprócz tradycyjnego punktu sprzeday opaca si mie sklep e-commerce. Jednak czy wszystkie brane maj szans na boom w tym zakresie?

Oszczdno czasu i ogromne moliwoci wyboru i porównania cen powoduj, e klienci coraz chtniej korzystaj z ofert sklepów internetowych. Strach Polaków przed nowoci i moliwymi naduyciami zdecydowanie zmala i w ofercie e-commerce pojawiaj si coraz to nowe asortymenty towarów. Jest to rynek bardzo dynamiczny i mona by rzec – nieograniczony, dlatego wart zbadania. Nie wszystkie brane doczekay si szczegóowych analiz pod ktem e-commerce, dotyczy to równie rynku budowlanego. W zwizku z tym agencja badawcza ASM – Centrum Bada i Analiz Rynku Sp. z o.o., która posiada niekwestionowan pozycj lidera na rynku bada ww. sektora, stworzya pierwszy w Polsce, unikalny raport E-COMMERCE W BUDOWNICTWIE, opierajcy si zarówno na danych wtórnych jak i pierwotnych. Zatem, jak wyglda internetowa sprzeda produktów z brany budowlanej?

 Aby sprawdzi e-rynek sektora specjalici ASM poddali badaniu 150 sklepów internetowych zarejestrowanych w przewodniku kupujcych on-line www.sklepy24.pl. W ramach przewodnika on-line w badaniu poddano nastpujce obszary, wchodzce w skad kategorii – Dom i Ogród:
  • Dekoracje i wyposaenie
  • Materiay budowlane
  • Meble
  • Narzdzia
  • Wyposaenie pozostae

Okazuje si, e w kategorii Dom i Ogród dominuj firmy specjalizujce si w sprzeday elementów wyposaenia i dekoracyjnych. Przedsibiorstwa z tej brany stanowi 39% wszystkich sklepów internetowych w kategorii. Nastpne miejsce w kolejnoci aktywnych na portalu firm zajmuj te, których sprzeda obejmuje materiay budowlane (14%). Najmniej licznie sprzedawane przez Internet s ogrody letnie i zimowe (4%). Jednake naley zaznaczy, i ich mniejszy udzia moe wynika z niewielkiej ogólnej liczby firm dziaajcych na rynku.





ródo: ASM na podstawie sklepy24.pl

Jeli chodzi o szczegóowy asortyment produktów oferowanych w serwisie w kategorii Dom i Ogród to okazuje si, e dominuj artykuy owietleniowe i elektryczne (32%), meble (26%), ceramika sanitarna i armatura (24%) oraz artykuy dekoracyjne ceramiczne (21%) i tekstylne (20%). Podstawowe artykuy budowlane s mniej popularne w e-sklepach – np. chemi budowlan ma w ofercie tylko 8% firm a materiay wznoszeniowe 4%.

Rodzaj asortymentu na portalu sklepy24 w kategorii „Dom i Ogród” (N=1 517)




Mona by wnioskowa, e klient polski jeszcze koncentruje si na kupnie detalicznym w e-commerce. Sprzeda hurtowa jest na razie mniej popularna.

Wygoda dokonywania zakupów to z kolei czynnik znacznie zwikszajcy konkurencyjno sklepów e-commerce. Badacze ASM sprawdzili jako obsugi klienta w sklepach internetowych i wyniki bada s obiecujce dla rozwoju tej dziedziny handlu. Obiektywno jest wynikiem odpowiedniego konstruowania kwestionariuszy uywanych w tym badaniu: zawieraj pytania o fakty, na które zazwyczaj odpowiedzie mona tak lub nie - Tajemniczym Klientom nie pozostawia si miejsca na subiektywne interpretacje opisywanych zdarze. Na potrzeby badania zastosowano technik MYSTERY E-MAIL, która jest jedn z najlepszych metod badania poziomu obsugi klientów, poniewa nie bada opinii czy deklaracji na temat hipotetycznych sytuacji, tylko relacjonuje przebieg prawdziwych dowiadcze klientów w wybranych punktach sprzeday, w tym przypadku – sklepach internetowych. W odrónieniu od bada satysfakcji klienta koncentrujcych si na subiektywnych ocenach i odczuciach jest to w peni obiektywna metoda oceny procesu obsugi klienta. Realizacja badania odbywaa si midzy 27 lutego 2011 a 1 marca 2011 roku. E-maile do sklepów internetowych wysyano równie w trakcie weekendu.

Przeprowadzone przez ASM badania tajemniczego klienta wskazuj, i znaczca cz badanych sklepów stara si udziela odpowiedzi zainteresowanym bardzo szybko – to znaczy w cigu 30 minut od otrzymania maila. Taki czas reakcji na zapytania klientów wskazuje 28,3% sklepów internetowych.

Bardzo istotny jest fakt, i badane sklepy udzielaj odpowiedzi gównie w cigu 24 godzin od momentu otrzymania zapytania.

Warto równie zwróci uwag na to, i realizacja badania trwaa od 27.02.2011 do 01.03.2011, a wikszo odpowiedzi odesanych w czasie duszym ni 24 godziny pochodzi od tych sklepów, do których zapytanie wysano w weekend (17,3%). Jednak czas reakcji wynosi od 25 do 53 godzin. Najduszy czas reakcji miay natomiast te sklepy, do których maile wysano w pitek – ponad 66 godzin.

Z pewnoci popularno sklepów internetowych bdzie nadal rosa, zatem mona wnioskowa, e zwikszy si i liczba punktów oferujcych produkty z brany budowlanej. Aby nie da si konkurencji warto wic skorzysta z analiz eksperckich w tym zakresie. Dlaczego warto mie sklep, co warto sprzedawa, co powinno si na stronie e-sklepu znale, wg jakich filtrów pod wzgldem marki i ceny konsumenci wyszukuj produkty? Te informacje midzy innymi znajduj si w raporcie ASM E-COMMERCE W BUDOWNICTWIE.

Zapraszamy do zapoznania si z wynikami bada.

ródo: ASM
Opracowanie: Redakcja

01-08-2011







KOMENTARZE
Dodaj swj komentarz

Nick:

Wpisz kod z obrazka:

Kod nieczytelny?
Aktualnie brak komentarzy




PARTNERZY

   

|   O nas   |   Reklama   |   Kontakt   |   Dla producentw   |   Forum  
|   Nota prawna   |   Program partnerski dla hurtowni   |
|   Wpisz si do bazy firm budowlanych   |   Wpisz si do bazy firm handlowych   |
RST Supported by

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Dowiedz się więcej.. zamknij